Статті в міжнародних журналах

2022

  1. Natalia Nikoriak, Aliona Matiychak. (2022). Cinematic Code of Short Prose. International scientific journal «Grail of Science», № 12-13 (April, 2022). 364-368. (Index Copernicus).
    https://ojs.ukrlogos.in.ua/index.php/grail-ofscience/issue/view/29.04.2022/737
    ISSN: 2710-3056 ICV 2020: ON 

  2. Natalia Nikoriak, Aliona Matiychak. (2022). Intermediality as a Genre
    Dominant of the Screenplay. Scientific Collection «InterConf», (109). Prague,
    Czech Republic. 184-189. 
    https://interconf.top/documents/2022.05.19-20.pdf
    ISSN: 2709-4685 https://interconf.top/archive.html
    https://ojs.ukrlogos.in.ua/index.php/interconf/issue/archive

  3. Головацька Н. Давньоанглійські сенсорні дієслова в авторському дискурсі.Innovative trends of science and practice, tasks and ways to solve them. Proceedings of the ХХV International Scientific and Practical Conference, June 28 – July 01, 2022, Athens, Greece. P. 419-422
    ISBN – 979-8-88680-823-0 DOI – 10.46299/ISG.2022.1.25 https://isg-konf.com/innovative-trends-of-science-and-practice-tasks-and-ways-to-solvethemtwo/utm_source=eSputnikpromo&utm_medium=email&utm_campaign=NEWEN+UKRSbornik_materialov_konferencii_dostupen&utm_content=1535563977
  4. Labinska B. Schulbildungswesen der Juden in der Bukowina vom 19. bis Anfang des 20. Jahrhunderts.
    Zukunft der Sprache – Zukunft der Nation? Verhandlungen des Jiddischen und Jüdischen im Kontext der
    Czernowitzer Sprachkonferenz. Walter de Gruyter GmbH, Berlin/Boston, 2022. Volume 97. S. 103–111.
    https://doi.org/10.1515/9783110755138-006. ISBN: 9783110754780
    ISBN: 9783110754780 https://www.degruyter.com/document/doi/10.1515/9783110755138-006/pdf
  5. Kolisnichenko, T., Osovska, I., & Tomniuk , L. (2022). Exploring Concepts of the English-Language Tourism Advertising Discourse in Pre-Pandemic and Pandemic Times. East European Journal of Psycholinguistics, 9(1). https://doi.org/10.29038/eejpl.2022.9.1.kol https://eejpl.vnu.edu.ua/index.php/eejpl/article/view/585
  6. Томусяк А. О. Експресивність як значення одиниці мови і як категорія мовлення. The 4th International scientific and practical conference “Modern science: innovations and prospects” (January 10-12, 2022) SSPG Publish, Stockholm, Sweden. 2022 р. С. 735-738.
    https://sci-conf.com.ua/wp-content/uploads/2022/01/MODERN-SCIENCE-INNOVATIONS-AND-PROSPECTS-10-12.01.22.pdf
  7. Labinska B., Morska L., Homeniuk O. The system of professional training for foreign language teachers in Bukovina (1918-1940) the history of the fragmented land. Paedagogica Historica. International Journal of the History of Education. Routladge Taylor&Francis Group, 2022. P. 1-23.     https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/00309230.2022.2115306
  8. Labinska B., Zenia L., Matiichuk M., Danylovych O. (2022) Information
    Technologies in the Formation of Foreign Language Grammatical
    Competence While Teaching a Language for Specific Purposes.
    [Informationstechnologien bei der Bildung fremdsprachlicher
    Grammatikkompetenz im zielgerichteten Sprachunterricht]. Arab World
    English Journal (AWEJ) Special Issue on CALL Number 7. Pp. 390–405

2021

  1. Oksana Petrenko,Iryna Hnatyshena,Inna Khariuk,InessaAzarova,Iuliia ivanytska Distance Learning of Foreign Languages for Students of Economic Specialties. Revista Geintec. Gestão,inovação e Tecnologias ISSN:2237-0722,Vol.11№3 (2021) Section Articles .2021-07-11. P1041-1058(Scopus) https://www.revistageintec.net/index.php/revista/article/view/1994
  2. Matiychak Aliona. Imperial Discourse in the Context of Cultural Globalization: Literary Receptive Aspect // “Theoretical and practical scientific achievements: research and results of their implementation”: collection of scientific papers «SCIENTIA» with Proceedings of the I International Scientific and Theoretical Conference (Vol. 3), February 12, 2021. Pisa, Italian Republic: NGO European Scientific Platform. – P. 8-10. https://ojs.ukrlogos.in.ua/index.php/scientia/issue/ view/12.02.2021/444
  3. Данилович О.Д. Парадигматичні відношення прикметників на семантичному рівні у науковому стилі / О.Д. Данилович //  Materialły XVII Międzynarodowej naukowi-praktycznej konferencji, «Naukowa myśl informacyjnej powieki – 2021» С.46-51

    http://www.rusnauka.com/Page_ru.htm

2020

1. Labinska, B., Matiichuk, K., Morarash, H. (2020). Enhancing Learners’
Communicative Skills through Audio-Visual Means. Revista Romaneasca pentruEducatie Multidimensionala, 12(2), 220-236. http://doi.org/10.18662/rrem/12.2/275

2. Томусяк А. О. Реалізація експресивності в риторично питальних синтаксичних конструкціях / А. О. Томусяк // Priority directions of science development / Abstracts of IV international scientific and practical conference, Lviv, February 3-4, 2020. – С. 574-577.https://sci-conf.com.ua/wp-content/uploads/2020/03/PRIORITY-DIRECTIONS-OF-SCIENCE-DEVELOPMENT_2-3.03.2020.pdf

3. Abramovich S.D., Muradkhanian I.S., Chikarkova M.Y. Dialogue with the bible in Thomson’s world of arts/ S.D. Abramovich, I.S. Muradkhanian, M.Y. Chikarkova // Professional competencies and educational innovations in the knowledge economy: collective monograph. – Veliko Tarnovo, Bulgaria: Publishing House ACCESS PRESS, 2020. – p. 136-143 https://access-bg.org/monograph/monograph-professional-competencies.pdf

4. Мурадханян І.С., Чікарькова М.Ю. Особливості організації зворотнього зв’язку при дистанційному навчанні / І.С. Мурадханян, М.Ю. Чікарькова // Тези доповідей VII міжнародної науково-практичної конференції “Eurasian Scientific Congress”. – Барселона
(12-14 липня 2020 р.). – С. 219-223 https://sci-conf.com.ua/wp-content/uploads/2020/08/EURASIAN-SCIENTIFIC-CONGRESS_9-11.08.20.pdf

2019

1. Implementation of grammar-translation Method of teaching Foreign Languages in English Textbooks of Bukowyna (1872 – 1900) / B. Labinska, O. Tumak // Advanced Education, 2019. – Issue 12., S. 44 – 48. http://ae.fl.kpi.ua/article/view/124677

2. Vyspinska N. Musicians outperform non-musicians in English language vocabulary uptake and listening comprehension tasks. Romanian Journal for Multidimensional Education/Revista Romaneasca pentru Educatie Multidimensionala. Iasi, 2019. №11.2. Р. 296–309. http://lumenpublishing.com/journals/index.php/rrem/article/view/136 /pdf (webof science)

3. Колісніченко Т.В. Рекламний туристичний дискурс: Характеристики  Slavia. Journal for Slavonic Philology. Volume 88, 2019. Issue 2. Pp. 202-210 http://www.slu.cas.cz/4-slav-detail.html#obsah (SCOPUS)

4. Homeniuk O. English Teaching Methods in Bukovina (1918–1930). Romanian Journal for Multidimensional Education/Revista Romaneasca pentru Educatie Multidimensionala. Iasi, 2019. № 11(4, Sup.1). P. 105–116. WoS DOI:10.18662/rrem/180

http://lumenpublishing.com/journals/index.php/rrem/issue/view/RREM_11.4Supl.1_2019

2018

1. Labinska Bohdana Sprachunterricht in der Bukowina und in Wien (1867-1918)// ÖGL (Österreichische Gesellschaft für Literatur) 2018, Heft 3. – S. 256 – 270.

2. Коропатніцька Т. П. Фреймове моделювання порівняння / Тетяна Петрівна Коропатніцька // INTERNATIONAL ACADEMY JOURNAL “Web of Scholar”. 5(23), Vol.4. – Warsaw : RS Global Sp. z O.O., 2018. – P. 22-28. ISSN 2518-167X, 2518-1688

3. Rubanets Tetyana Conversion In English: The Up-To -Dare Word-Formation Process/ T. Rubanets // Stredoevropsky VESTNIK pro vedu a vyzkum Central European Journal for Science and Research. – Praha, 2018. –   Praha Publishing house Education and Science. –  NR 1 (45). –  P.P.32 – 39 ISSN 2336 – 3630

4. Rubanets T. The Status Of  Conversion In Modern English ( Based On Verbalization) / T. Rubanets // Nauka i Studia. – Przrmysl, 2018. – 2(182). –  p. 59-66. – ISSN 1561-6894

5. Бухінська Т.В. Міжавторська варіативність частоти вживання різних типів синтаксичних одиниць у художній прозі / Т.В. Бухінська / Materialy XIV Miedzynarodowej naukowi-praktycznej konferencji, ”Naukowa przestrzen Europy – 2018”, Volume 7 Przemysl: Nauka i studia. Filologiczne nauki. – Przemysl, 2018. – с. 30-33 (Google Scholar) http://www.rusnauka.com/pdf/235527.pdf

6. Коропатніцька Т. П. Синтаксично-семантична інтерпретація ірреальних порівняльних речень / Тетяна Петрівна Коропатніцька // International research and practice conference „Contemporary issues in philologocal science : experience of scholars and educationalists of Poland and Ukraine“ : Conference Proceedings. – Lublin : 2017. – P. 227-230.

7. Melenko S.H., Paraniuk D.V. The issue of correlation between absolute and relative human rights: logical-gnosiological analysis / S.H. Melenko, D.V. Paraniuk // the European Journal of  Law and Public administration. – city: ,  2018. –Vol.5 Issue 1. – p.37-45

8. Томусяк А. О. Комунікативно-прагматичні виміри повтору в англомовному художньому тексті/А.О.Томусяк//Science and Education a New Dimension. Philology, VI (50). – Budapest, 2018. – Issue 167. – C. 45-47. – ISSN2308-5258.

2017

1. Petrenko O.D. Specific nature of onymy in children’s literature by Roald Dahl / O.D. Petrenko // American Journal of Philology. – Texas: Johns Hopkins University Press,  2017. – Volume 138 Number 4(2). – p. 936-941 (SCOPUS)

2016

1. B. Labinska Extralinguistische Erscheinungsvoraussetzungen der Methodik des Deutschunterrichts in der Bukowina (zweite hälfte des XIX jhs.) // Codrul Cosminului. Universitatea “Stefan cel Mare”. – Suceava: Discipline “History”, 2016. – Vol. XXII, № 2. – P. 71–80. SCOPUS: http://atlas.usv.ro/www/codru_net/CC22/2/lehrbucher.pdf.

2. Labinska B. Religiöse Erziehung in der Volksschule mit Hilfe der Lehrbücher für Deutsch in der Habsburgermonarchie (Anfang des XX jh.) // Codrul Cosminului. Vol. 22, Nr 2. December, 2016. S. 199 – 212.  ttp://atlas.usv.ro/www/codru_net/index.html#Codrul

3. Yuriy Tumak, Oksana Tumak. The Origin and Development of Physical Training and Sport Movement in Civic Organizations of Bukovina (The Second Half of the XIX – Early XX Centuries) // Codrul Cosminului. Vol. 22, Nr 2. December, 2016. pp. 177 – 199. Access mode:  http://atlas.usv.ro/www/codru_net/CC22/2/sport.pdf

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2015

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1. Labinska B. Unterricht einer fremden Sprache: Deutsch an ruthenischen Schulen in der Bukowina und Galizien zwischen 1867 und 1939 / Bohdana Labinska // Partizipation und Exklusion. Zur Habsburger Prägung von Sprache und Bildung in der Bukowina 1848-1918-1940. – Regensburg, Verlag Friedrich Pustet, 2015. – S. 163–172. https://drive.google.com/file/d/0B_LlHUVQJXCJTnFHbkVjMk1FR2M/view

2. Danylovych O.D. Strong ties of adjectives with lexical-semantic groups of nouns on the semantic and syntactic levels in the scientific style/ O.D. Danylovych // News of Science and Education – Philological sciences. – UK: Sheffield “Science and Education.” – ISSN 2312- 2773 2 (26). – 2015. – С. 65-69

 2014

1.Labinska B. Сontent and structure of German textbooks in Ukrainian-speaking schools of Bukovyna (the second half of the XIX – early XX century) / Bohdana Labinska // News of Science and Education. Pedagogical sciences. – Scheffield Science and Education LTD. – 2014. – 22 (22) 2014. – P. 24–31. РИНЦ (Режим доступу: pps.kaznu.kz/2/Main/FileShow2/13675/…/1 )

2. Cherska Zhanna. Die Verbalisierungsmittel der Konzepte „EGOISMUS“ – „ALTRUISMUS“/ Zhanna Cherska // Die Ukraine und der deutschsprachige Raum / hrsg. von Oleksandr Oguy unter Mitwirkung von Željko Uvanovič // Ostijeker Studien zu slawisch-deutschen Kontakten in Geschichte, Sprache, Literatur und Kultur / hrsg. von Željko Uvanovič. – Aachen Shaker Verlag, 2014. – S. 141–151. http://d-nb.info/1048631656

3. Danylovych O.D. Lexical combinability of adjectives with nouns in the scientific style / O.D. Danylovych // Nauka i Studia – Filologiczne nauki. – Poland: Przemysl “Nauka i Studia.” – 7(117). – 2014. –S. 54–58

4. Ivasiuk G. Ukrainisch-deutsche Beziehungen in der ukrainischen Presse / Galyna Ivasiuk // Die Ukraine und der deutschsprachige Raum. – Aachen: Shaker Verlag, 2014. – S. 189–200.

5. Tymoščuk Nadija. Ukrainisches Element in Joseph Roths Werk. Motive, literarische Gestalten, lexikalischer Transfer / Nadija Tymoščuk // Die Ukraine und der deutschsprachige Raum / Hrsg. von Olexandr Oguy unter Mitwirkung von Željko Uvanović // Osijeker Studien zu slawisch-deutschen Kontakten in Geschichte, Sprache, Literatur und Kultur / hrsg. von Željko Uvanović. – Aachen: Shaker Verlag, 2014. – S. 129–139.

6. Головацька Н.Г. Лексико-семантична система давньоанглійських сенсорних дієслів / Н.Г. Головацька // Парадигма пізнання: Гуманітарні питання : Науковий журнал – Київ Центр міжнародного наукового співробітництва «ТК Меганом», 2014. – №1(1) – С. 99–108. – (Міжнародна індексація журналу РИНЦ Science Index, ULRICHSWEBTM, CITEFACTOR, OPEN ACADEMIC JOURNALS INDEX, BIELEFELD ACADEMIC SEARCH ENGINE – ISSN 2312-4466)   http://naukajournal.org/index.php/Paradigm/article/view/274

7. Мельник Е.В. Фрагментарная реконструкция ЯКМ немецкой романтической сказки (на примере сказок Є.Т.А. Гофмана)/Елена Викторовна Мельник // ОралдыңҒылым Жаршысы. – Уральск “Уралнаучкнига”, 2014. – №16. Филологические науки.– С. 15–21.

8. Огуй О. Лінгвістична ситуація на Буковині початку ХХ ст. та лексичний вплив польської мови на українську / Олександр Огуй // Studia slawistyczne: Etnoligwistyka i miedzykulturowa komunikacja. – Lublin Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawla II, 2014. -T.1-2. – С. 107–118.

9. Огуй О., Івасюк О. СОНЕТАРІЙ В. ШЕКСПІРА – ЩОДЕННИК ЙОГО ДУШІ // Всесвіт. Міжнародний журнал іноземної літератури. –5-6, 2014. – С. 173–176. 

2013

1.  Лабинская Б. И. Обучение иноязычному грамматическому материалу на основе использования переводных методов в Западной Украине (вторая половина XIX века) / Б. И. Лабинская // Научно-теоретический и прикладной журнал. Филологические науки. Вопросы теории и практики. – Тамбов : Грамота, 2013. – № 3 (21). – Часть 2. – С. 118–121.

2. Лабинская Б. И. Особенности методики использования прямого метода в обучении иноязычному письму на западноукраинских землях (1890–1918 гг.) / Б. И. Лабинская // Научно-теоретический и практический журнал. Орландың ғылым жаршысы. – Серия : Педагогические науки. Филологические науки. – Уральск, Уралнаучкнига, 2013. – № 7. (55). – С. 21–26.

3. Oguy O. Das symbolische Hyperzeichen: Linguopragmatik im mittelalterlichen Diskurs der geistlichen Literatur / Oleksandr Oguy // Semantik und Pragmatik im Spannungsfeld der germanistischen und kontrastiven Linguistik. – Frankfurt a.M.: Peter Lang Edition, 2013. – S. 195-204. / Studien zur Germanistik, kontrastiven und diachronen Liunguistik 1 / Hrsg. V. V. Kaliuscenko und A. Katny Peter Lang-List

4. Горлова Л.А., Огуй А.Д. Формирование концептов “вежливость” и “пристойность” как составляющих морально-этической категории “этикет” в немецкоязычной картине мира / Л.А. Горлова, А.Д. Огуй // Иностранные языки в высшей школе. – Науч. журнал. – Вып.1 (24). – Рязань, 2013. – С. 5-13. РИНЦ (российский индекс научного цитирования)

5. Nadija Tymostschuk Phraseologische Modifikationen als künstlerisches Darstellungsmittel in Romanen von Joseph Roth // In: Joseph Roth als Stilist. Annäherung durch Theorie und Übersetzung. 1 Edition. – Heidelberg, 2013. – S 99-113. https://drive.google.com/open?id=0B_LlHUVQJXCJcnNfUTRhTzlZZEE

6. Kolisnichenko Tetiana Conceptual System “Financial Transaction” : Lingual-Cognitive Aspect / Tetiana Kolisnichenko // European Applied Sciences. – # 2. Vol. 2. – Stuttgart : ORT Publishing, 2013. – Pp. 23-25  https://morokoff.files.wordpress.com

Comments are closed