Статті в міжнародних журналах

2019

  1. Implementation of grammar-translation Method of teaching Foreign Languages in English Textbooks of Bukowyna (1872 – 1900) / B. Labinska, O. Tumak // Advanced Education, 2019. – Issue 12., S. 44 – 48. http://ae.fl.kpi.ua/article/view/124677
  2. Vyspinska N. Musicians outperform non-musicians in English language vocabulary uptake and listening comprehension tasks. Romanian Journal for Multidimensional Education/Revista Romaneasca pentru Educatie Multidimensionala. Iasi, 2019. №11.2. Р. 296–309. http://lumenpublishing.com/journals/index.php/rrem/article/view/136 /pdf (webof science)
  3. Колісніченко Т.В. Рекламний туристичний дискурс: Характеристики  Slavia. Journal for Slavonic Philology. Volume 88, 2019. Issue 2. Pp. 202-210 http://www.slu.cas.cz/4-slav-detail.html#obsah (SCOPUS)

2018

  1. Labinska Bohdana Sprachunterricht in der Bukowina und in Wien (1867-1918)// ÖGL (Österreichische Gesellschaft und Literatur) 2018, Heft 3. – S. 256 – 270.
  2. Коропатніцька Т. П. Фреймове моделювання порівняння / Тетяна Петрівна Коропатніцька // INTERNATIONAL ACADEMY JOURNAL “Web of Scholar”. 5(23), Vol.4. – Warsaw : RS Global Sp. z O.O., 2018. – P. 22-28. ISSN 2518-167X, 2518-1688
  3. Rubanets Tetyana Conversion In English: The Up-To -Dare Word-Formation Process/ T. Rubanets // Stredoevropsky VESTNIK pro vedu a vyzkum Central European Journal for Science and Research. – Praha, 2018. –   Praha Publishing house Education and Science. –  NR 1 (45). –  P.P.32 – 39 ISSN 2336 – 3630
  4. Rubanets T. The Status Of  Conversion In Modern English ( Based On Verbalization) / T. Rubanets // Nauka i Studia. – Przrmysl, 2018. – 2(182). –  p. 59-66. – ISSN 1561-6894
  5. Бухінська Т.В. Міжавторська варіативність частоти вживання різних типів синтаксичних одиниць у художній прозі / Т.В. Бухінська / Materialy XIV Miedzynarodowej naukowi-praktycznej konferencji, ”Naukowa przestrzen Europy – 2018”, Volume 7 Przemysl: Nauka i studia. Filologiczne nauki. – Przemysl, 2018. – с. 30-33 (Google Scholar) http://www.rusnauka.com/pdf/235527.pdf
  6. Коропатніцька Т. П. Синтаксично-семантична інтерпретація ірреальних порівняльних речень / Тетяна Петрівна Коропатніцька // International research and practice conference „Contemporary issues in philologocal science : experience of scholars and educationalists of Poland and Ukraine“ : Conference Proceedings. – Lublin : 2017. – P. 227-230.
  7. Melenko S.H., Paraniuk D.V. The issue of correlation between absolute and relative human rights: logical-gnosiological analysis / S.H. Melenko, D.V. Paraniuk // the European Journal of  Law and Public administration. – city: ,  2018. –Vol.5 Issue 1. – p.37-45
  8. Томусяк А. О. Комунікативно-прагматичні виміри повтору в англомовному художньому тексті/А.О.Томусяк//Science and Education a New Dimension. Philology, VI (50). – Budapest, 2018. – Issue 167. – C. 45-47. – ISSN2308-5258.

2017

  1. Petrenko O.D. Specific nature of onymy in children’s literature by Roald Dahl / O.D. Petrenko // American Journal of Philology. – Texas: Johns Hopkins University Press,  2017. – Volume 138 Number 4(2). – p. 936-941 (SCOPUS)

2016

    1. B. Labinska Extralinguistische Erscheinungsvoraussetzungen der Methodik des Deutschunterrichts in der Bukowina (zweite hälfte des XIX jhs.) // Codrul Cosminului. Universitatea “Stefan cel Mare”. – Suceava: Discipline “History”, 2016. – Vol. XXII, № 2. – P. 71–80. SCOPUS: http://atlas.usv.ro/www/codru_net/CC22/2/lehrbucher.pdf.
    1. Labinska B. Religiöse Erziehung in der Volksschule mit Hilfe der Lehrbücher für Deutsch in der Habsburgermonarchie (Anfang des XX jh.) // Codrul Cosminului. Vol. 22, Nr 2. December, 2016. S. 199 – 212.  ttp://atlas.usv.ro/www/codru_net/index.html#Codrul
  1. Yuriy Tumak, Oksana Tumak. The Origin and Development of Physical Training and Sport Movement in Civic Organizations of Bukovina (The Second Half of the XIX – Early XX Centuries) // Codrul Cosminului. Vol. 22, Nr 2. December, 2016. pp. 177 – 199. Access mode:  http://atlas.usv.ro/www/codru_net/CC22/2/sport.pdf

 

 

 

2015

 

 

 

  1. Labinska B. Unterricht einer fremden Sprache: Deutsch an ruthenischen Schulen in der Bukowina und Galizien zwischen 1867 und 1939 / Bohdana Labinska // Partizipation und Exklusion. Zur Habsburger Prägung von Sprache und Bildung in der Bukowina 1848-1918-1940. – Regensburg, Verlag Friedrich Pustet, 2015. – S. 163–172. https://drive.google.com/file/d/0B_LlHUVQJXCJTnFHbkVjMk1FR2M/view
  2. Danylovych O.D. Strong ties of adjectives with lexical-semantic groups of nouns on the semantic and syntactic levels in the scientific style/ O.D. Danylovych // News of Science and Education – Philological sciences. – UK: Sheffield “Science and Education.” – ISSN 2312- 2773 2 (26). – 2015. – С. 65-69

 2014

    1. Labinska B. Сontent and structure of German textbooks in Ukrainian-speaking schools of Bukovyna (the second half of the XIX – early XX century) / Bohdana Labinska // News of Science and Education. Pedagogical sciences. – Scheffield Science and Education LTD. – 2014. – 22 (22) 2014. – P. 24–31. РИНЦ (Режим доступу: pps.kaznu.kz/2/Main/FileShow2/13675/…/1 )
    1. Cherska Zhanna. Die Verbalisierungsmittel der Konzepte „EGOISMUS“ – „ALTRUISMUS“/ Zhanna Cherska // Die Ukraine und der deutschsprachige Raum / hrsg. von Oleksandr Oguy unter Mitwirkung von Željko Uvanovič // Ostijeker Studien zu slawisch-deutschen Kontakten in Geschichte, Sprache, Literatur und Kultur / hrsg. von Željko Uvanovič. – Aachen Shaker Verlag, 2014. – S. 141–151. http://d-nb.info/1048631656
    1. Danylovych O.D. Lexical combinability of adjectives with nouns in the scientific style / O.D. Danylovych // Nauka i Studia – Filologiczne nauki. – Poland: Przemysl “Nauka i Studia.” – 7(117). – 2014. –S. 54–58
    1. Ivasiuk G. Ukrainisch-deutsche Beziehungen in der ukrainischen Presse / Galyna Ivasiuk // Die Ukraine und der deutschsprachige Raum. – Aachen: Shaker Verlag, 2014. – S. 189–200.
    1. Tymoščuk Nadija. Ukrainisches Element in Joseph Roths Werk. Motive, literarische Gestalten, lexikalischer Transfer / Nadija Tymoščuk // Die Ukraine und der deutschsprachige Raum / Hrsg. von Olexandr Oguy unter Mitwirkung von Željko Uvanović // Osijeker Studien zu slawisch-deutschen Kontakten in Geschichte, Sprache, Literatur und Kultur / hrsg. von Željko Uvanović. – Aachen: Shaker Verlag, 2014. – S. 129–139.
    1. Головацька Н.Г. Лексико-семантична система давньоанглійських сенсорних дієслів / Н.Г. Головацька // Парадигма пізнання: Гуманітарні питання : Науковий журнал – Київ Центр міжнародного наукового співробітництва «ТК Меганом», 2014. – №1(1) – С. 99–108. – (Міжнародна індексація журналу РИНЦ Science Index, ULRICHSWEBTM, CITEFACTOR, OPEN ACADEMIC JOURNALS INDEX, BIELEFELD ACADEMIC SEARCH ENGINE – ISSN 2312-4466)   http://naukajournal.org/index.php/Paradigm/article/view/274
    1. Мельник Е.В. Фрагментарная реконструкция ЯКМ немецкой романтической сказки (на примере сказок Є.Т.А. Гофмана)/Елена Викторовна Мельник // ОралдыңҒылым Жаршысы. – Уральск “Уралнаучкнига”, 2014. – №16. Филологические науки.– С. 15–21.
    1. Огуй О. Лінгвістична ситуація на Буковині початку ХХ ст. та лексичний вплив польської мови на українську / Олександр Огуй // Studia slawistyczne: Etnoligwistyka i miedzykulturowa komunikacja. – Lublin Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawla II, 2014. -T.1-2. – С. 107–118.
    1. Огуй О., Івасюк О. СОНЕТАРІЙ В. ШЕКСПІРА – ЩОДЕННИК ЙОГО ДУШІ // Всесвіт. Міжнародний журнал іноземної літератури. –5-6, 2014. – С. 173–176. 
      2013
    1. Лабинская Б. И. Обучение иноязычному грамматическому материалу на основе использования переводных методов в Западной Украине (вторая половина XIX века) / Б. И. Лабинская // Научно-теоретический и прикладной журнал. Филологические науки. Вопросы теории и практики. – Тамбов : Грамота, 2013. – № 3 (21). – Часть 2. – С. 118–121.
    1. Лабинская Б. И. Особенности методики использования прямого метода в обучении иноязычному письму на западноукраинских землях (1890–1918 гг.) / Б. И. Лабинская // Научно-теоретический и практический журнал. Орландың ғылым жаршысы. – Серия : Педагогические науки. Филологические науки. – Уральск, Уралнаучкнига, 2013. – № 7. (55). – С. 21–26.
    1. Oguy O. Das symbolische Hyperzeichen: Linguopragmatik im mittelalterlichen Diskurs der geistlichen Literatur / Oleksandr Oguy // Semantik und Pragmatik im Spannungsfeld der germanistischen und kontrastiven Linguistik. – Frankfurt a.M.: Peter Lang Edition, 2013. – S. 195-204. / Studien zur Germanistik, kontrastiven und diachronen Liunguistik 1 / Hrsg. V. V. Kaliuscenko und A. Katny Peter Lang-List
    1. Горлова Л.А., Огуй А.Д. Формирование концептов “вежливость” и “пристойность” как составляющих морально-этической категории “этикет” в немецкоязычной картине мира / Л.А. Горлова, А.Д. Огуй // Иностранные языки в высшей школе. – Науч. журнал. – Вып.1 (24). – Рязань, 2013. – С. 5-13. РИНЦ (российский индекс научного цитирования)
    1. Nadija Tymostschuk Phraseologische Modifikationen als künstlerisches Darstellungsmittel in Romanen von Joseph Roth // In: Joseph Roth als Stilist. Annäherung durch Theorie und Übersetzung. 1 Edition. – Heidelberg, 2013. – S 99-113. https://drive.google.com/open?id=0B_LlHUVQJXCJcnNfUTRhTzlZZEE
  1. Kolisnichenko Tetiana Conceptual System “Financial Transaction” : Lingual-Cognitive Aspect / Tetiana Kolisnichenko // European Applied Sciences. – # 2. Vol. 2. – Stuttgart : ORT Publishing, 2013. – Pp. 23-25  https://morokoff.files.wordpress.com

Comments are closed